Ack, så gott

Nu blev det helt plötsligt väldigt mycket bloggtävlingar och sånt,
så därför tänkte jag slänga in ett litet recept mitt i allt!
Knäckig Rabarberpaj

Dra av skalet från rabarberna och skiva.
Lägg rabarberna så de täcker botten i en smörad form.
Strö över lite potatismjöl så att pajen inte blir så vattnig i ugnen.
Strö över lite socker och kanel.

Smält 100 gram margarin i en bunke
Tillsätt 2,5 dl socker
2,5 dl mjöl
1 tsk bakpulver
Vispa till sist ned ett ägg.

Klicka smeten över rabarberna i formen.
Grädda i 175 °c i ca. 20 minuter.
"Täcket" skall vara hårt och knäckigt, då är pajen klar!





Skriv till mig!
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har igång massa tävlingar nu

& det kommer in nya titt som tätt.



Var gärna med och tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag så hemskt mycket om ursäkt..

Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-10-20 @ 11:21:12
URL: http://millahoman.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Här ofta?

Email: (Bara jag kan se)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0