Julklappstips!

Så här i juletider är det viktigt att tänka på andra,
mindre lyckligt lottade människor och mänskliga varelser.
Jag har därför funderat på att bli djurfadder, antingen på WSPA eller WWF.
 
Skillnaden mellan WWF och WSPA är att WWF arbetar för att bevara en art. Pengarna går till
t.ex. löner till parkvakter så att de kan försäkra sig om att det inte pågår tjuvjakt i området o.s.v.
WSPA arbetar för att bekämpa djurplågeri och orättvisor jämtemot djur.
Tycker båda är seriösa och gör ett bra jobb men jag har lite svårt att bestämma mig vilka
jag ska bli månadsgivare åt..
 
Som tips på en julklapp om du känner någon djurvän du inte vet vad du ska köpa för
något åt så kan du köpa ett fadderskap från WWF. Man får då en mjukis i plysch
(blir du t.ex. pandafadder så får du en panda-mjukis) och 
WWF's faddertiding 4 ggr/år. Julklappen hittar du här
 
Bilden lånad från WWF's hemsida!tips
 

Skriv till mig!

Skriv till mig här:

Namn:
Här ofta?

Email: (Bara jag kan se)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0