Massa!

Jag tror att min råtta har fått cancer. Hon har en knöl vid örat som hon kliar på
och nu har det börjat blöda. Det rinner var/vax/sörja ut från örat som är brun/mörkgulaktig.
Men det rinner bara från vänsta örat, där knölen sitter och inte från högra örat.
Någon som vet om detta är tecken på cancer hos en råtta?





Glöm inte att vara med i min tävling i samarbete med Evasunderklader.se
Klicka på bilden för att komma till tävlingen!

Skriv till mig!
Postat av: Giz

Hej du, din gerbil har inte fått cancer, den har fått en abscess (varböld/infektion). Den har nu spruckit eftersom den blivit så stor. Den kan ha fått det tex genom insektsbett eller att en burkompis bitit honom/henne. Jag rekommenderar dig att försöka tömma bölden och tvätta med koksaltlösning 2-3 gånger dagligen tills det börjar se bättre ut. Annars ring vetrinär. Kram

2011-07-14 @ 18:41:35
URL: http://SweGizmo.se

Skriv till mig här:

Namn:
Här ofta?

Email: (Bara jag kan se)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0