Zahiren av Paulo Coelho

Jag tänkte berätta lite om den senaste boken jag läste, den heter Zahiren och är skriven av Paulo Coelho. Boken handlar om besatthet, romantik och att hitta sina egna vägar. En författare som blir lämnad av sin fru. Han vaknar upp en dag och hon är borta. Han ger sig ut för att leta efter henne. Från Paris till Balkan och sedan vidare till Centralasien och Almaty i Kazakstan.
"Zahir är arabiska och betyder något i medvetandet ständigt närvarande. Något som börjar som en flyktig utväg men som till slut tar upp hela ens liv."

Jag älskar Paulo Coelho och sättet han skriver på, han är en av mina absoluta favoritförfattare. Boken är superbra och väldigt vacker. Men det kan vara lite svårt att komma in i boken till en början. Man förstår inte riktigt vad den handlar om först. Men i slutet så förstår man varför allt var som det var i början av boken. Köp boken på www.adlibris.com för bara 38;-

av Paulo Coelho





Skriv till mig!

Skriv till mig här:

Namn:
Här ofta?

Email: (Bara jag kan se)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0